Design/artwork by Silje T. Martinussen | Kohib: Format: LP/digital press info |
01 | Alone In Mountains (featuring Lydia Waits) |
02 | Before Light |
03 | The Fourth (featuring Lydia Waits) |
04 | Kin Tooku |
05 | Crème de Cassis (featuring Helle Larsen) |
06 | Break Of Dawn |
07 | Let's Meet The Bears (featuring Lydia Waits) |
08 | The Fear (featuring Lydia Waits) |
09 | Spaces (featuring Lydia Waits) |
In Mountains er skrevet, produsert og spilt inn i Tromsø. Albumet er som så mange andre, prosessert elektronisk, men opprinnelsen er i stor grad analog. Synth-parken til Sjøvoll spenner seg over vintage rariteter fra Mini-Pop Junior, MC-303 og MS-20, til mer moderne familiemedlemmer fra Moog, Dave Smith og Roland. Hjertet i studioet er et lite modulært system, med en Doepfer Dark Time sequencer som dirigerer puls fra maskin til maskin. Ofte er det tilfeldigheten som rår fremfor det forutsette. Perkusjon og øresnop er på plass gjennom feltarbeid med stereomikrofoner. Slitne hengsler, sjå-dører, usmurte trappetrinn og gamle brøytebiler er blitt intervjuet uten spørsmål. Setter du øreklokker på, er det mye å hente. Lydbildet er svært ærlig, og hver enkelt låt er spilt inn med ønske om å bruke færrest mulig spor, og med minst mulig dataytelse. Låtskriver og vokalist Frida Virtanen, aka Lydia Waits, er medskribent og vokalist på flere av sporene. På låten Créme de Cassis hører vi Helle Larsen. | Kohib's new album In Mountains is written, produced and recorded in Tromsø, in the north of Norway. The album is like so many others, processed electronically, but the origin of the sounds are more or less analogue. Kohib's synth park varies from vintage rarities ranging from instruments like Mini-Pop Junior, MC-303 and MS-20, to more modern family members from Moog, Dave Smith and Roland. The heart of the studio is a small modular system, with a Doepfer Dark Time sequencer that directs pulse from one machine to another. The unexpected is taken care of, and lots of mishaps have become important elements in the songs during recording. Percussion and atmospheric topping are in place through fieldwork with stereo microphones. Worn hinges, old bikes, squeaky stairs and retired trailers have been interviewed without questions. If you put your headset on, you'll discover there's a lot going on. The soundscape is honest, and each song is recorded with the desire to use the fewest possible amount of tracks. Songwriter and vocalist Frida Virtanen, aka Lydia Waits, is co-writer and vocalist on several of the tracks. In the song Créme de Cassis we hear Helle Larsen. |
Main // Information // History // Artists // Releases // Live // Mailorder |